ارتودنسي يكي از كاربردي‌ترين خدمات دندانپزشكي

۸ بازديد

ارتودنسي يكي از كاربردي‌ترين خدمات دندانپزشكي است كه در آن دكتر ارتودنسي با بررسي چينش و آرايش دندان‌هاي فرد مراجعه كننده، سعي بر آن مي‌كند تا با روش‌هاي متفاوتي مانند ارتودنسي نامرئي، به اصلاح چينش دندان‌هاي فرد بيمار، در بازه زماني چند ماهه بپردازد. بايد به اين مورد نيزتوجه نمود كه انتخاب يك دكتر ارتودنسي نامتخصص و نامجرب علاوه بر آن كه موجب ايجاد هزينه ارتودنسي مظاعفي براي شما؛ و تشديد عوارض ارتودنسي و مشكلات بعد از ارتودنسي مي‌شود.

 

دكتر سعيد قريشي متخصص ارتودنسي (https://orthodontic.ir/) با سال‌ها تجربه و برد تخصصي از كشور كانادا در زمينه ارتودنسي بزرگسالان و ارتودنسي كودكان، همراه شما است.

 

ارتودنسي:

 

مي‌توان گفت بهترين راه براي چينش صحيح دندان‌ها در كنار يكديگر، ارتودنسي است. اين روزها بيماران بسياري به لمينت دندان‌هايشان مي‌پردازند؛ و به اين موضوع توجه ندارند كه با سراميك يا لمينت، چينش‌ها دندان‌ها تغيير نكرده است و تنها ظاهر دندان‌هايشان تغيير مي‌كند.

 

ارتودنسي دندان‌ها به روش‌هاي متفاوتي صورت مي‌پذيرد. از جلمه اين روش‌ها مي‌توان به ارتودنسي مرئي ثابت، ارتودنسي نامئري متحرك، بهره از هدگير و … اشاره نمود.

 

در صورتي كه هيچ يك از روش‌هاي بالا مناسب فرد ديده نشوند، مانند افرادي كه اپن بايت هستند؛ جراحي استخوان‌هاي فك و لثه يكي از متداول‌ترين روش‌هايي است كه دكتر ارتودنسي براي درمان اينگونه موارد، از آن بهره مي‌برد.

 

 

 

عوارض ارتودنسي:

 

يكي از دغدغه‌هاي افرادي كه تمايل به ارتودنسي دارند، عوارض ارتودنسي است. عوارض ارتودنسي به دو عامل مهم وابسته است:

 

دكتر ارتودنسي: در صورتي كه دكتر ارتودنسي شما فاقد تجربه و مهارت كافي براي انجام ارتودنسي دندان‌هايتان است، احتمالا پيش آمدن خطا در طي فرآيند ارتودنسي و به تبع افزايش عوارض ارتودني وجود خواهد داشت.

بيمار: بسياري از بيماران، به توصيه‌هاي بهداشتي پزشك خود توجه نمي‌كنند؛ و اين بي‌توجهي موجب مواردي مانند پوسيدگي دندان‌ها و شل شدن دندان را به همراه دارد.

ارتودنسي رنگي:

 

در صورتي كه تمايل به افزايش زيبايي ارتودنسي ثابت فلزي خودتان داريد، با گفتگو با متخصص ارتودنسي خود، مي‌توانيد از براكت‌هاي رنگي بسيار زيبايي استفاده كنيد؛ حتي برخي از براكت‌ها داراي نگين‌هاي ريزي هستند كه در هنگام انعكاس نور، چشم نواز مي‌شوند.

 

مراحل اتودنسي بزرگسالان:

 

متناسب با نوع ارتودنسي‌اي كه مدنظرتان است انجام بدهيد (ارتودنسي نامرئي يا ارتودنسي مرئي)، مراحل ارتودنسي بزرگسالان متفاوت خواهد بود.

 

به صورت معمول، ابتدا دندانپزشك متخصص ارتودنسي، به بررسي چينش دندان‌هايتان مي‌پردازد. پس از شما چند عكس مي‌خواهد كه براي اين مورد بايد به مركز عكس برداري مراجعه كنيد. پيشنهاد مي‌كنيم از كلنيك‌هاي ارتودنسي خدمات مدنظر خودتان را دريافت كنيد تا رفت و آمدهايتان را محدود كنيد.

 

در قدم بعد، متخصص ارتودنسي، از دندان‌هايتان قالبي تهيه مي‌كند و بر اساس آن قالب، ارتودنسي شما تهيه مي‌شود.

 

در صورتي كه از ارتودنسي ثابت بهره مي‌بريد، هر 6 هفته، بايد براي تنظيم مجدد سيم ارتودنسي‌تان به مطب دكتر مراجعه كنيد.

 

هزينه ارتودنسي:

 

هزينه ارتودنسي به عوامل متفاوتي بستگي دارد و نمي‌توانيم براي آن قيمتي واحد در نظر بگيريم؛ البته مي‌توان حداقل هزينه ارتودنسي را محاسبه نمود. بايد به اين مورد توجه كنيم كه هزينه ارتودنسي دندان كودكان با هزينه تقريبي ارتودنسي بزرگسالان متفاوت است؛ و به تبع حداقل هزينه ارتودنسي براي كودكان و بزرگسالان، به شكل متفاوتي محاسبه مي‌شود.

 

در سال 98، با توجه به كاهش ارزش ريال و افزايش قيمت دلار، شاهد تفاوت چشمگيري در هزينه ارتودنسي دندان در سال 98 نسبت به هزينه ارتودنسي دندان در سال 97 هستيم.

 

در ادامه عوامل اثرگذار بر هزينه ارتودنسي دندان، شرح داده شده است.

 

نوع ارتودنسي مدنظر شما: ارتودنسي انواع متفاوتي دارد. برخي نامرئي و ثابت هستند، برخي نامرئي و متحرك، برخي مرئي و متحرك و برخي نيز مرئي و نامتحرك. متناسب با گزينه‌اي كه براي ارتودنسي خودتان انتخاب مي‌كنيد، هزينه ارتودنسي شما متفاوت خواهد بود.

جنس ارتودنسي: پس از انتخاب نوع ارتودنسي، نوبت به انتخاب جنس ارتودنسي مي‌رسد. ممكن است شما تمايل ارتودنسي نامرئي ثابت بخواهيد. براي اين كار، دو گزينه پيش روي شما است. استفاده از ارتودنسي در پشت دندان‌هايتان كه فلزي است. انتخاب براكت‌هاي سراميكي بي رنگ.

 

 

ارتودنسي نامرئي:

 

يكي از محبوب‌ترين انواع ارتودنسي، ارتودنسي نامرئي است كه البته داراي قيمت بالايي به نسبت ديگر انواع ارتودنسي است. يكي از مزاياي اصلي ارتودنسي نامرئي، مشخص نبودن آن است. بسياري از افراد داراي تعاملات اجتماعي گسترده هستند كه با بهره از ارتودنسي مرئي، جلوه چندان خوشايندي به خود، نمي‌گيرد. به همين دليل، با هزينه بيشتر، از ارتودنسي نامرئي بهره خواهند برد.

 

هزينه تقريبي ارتودنسي نامرئي:

 

هزينه تقريبي ارتودنسي نامرئي، متناسب با متدي كه انتخاب مي‌كنيد، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثلا در صورت انتخاب ارتودنسي نامرئي با الاينرهاي شفاف، بايد حدود 5 هزار دلار، بپردازيد.

 

قيمت ارتودنسي نامرئي فك بالا:

 

قيمت ارتودنسي نامرئي فك بالا، به صورت تقريبي بين 2.5 تا 3.5 هزار دلار است.

 

مراحل ارتودنسي نامرئي:

 

مراحل ارتودنسي نامرئي، همچون مراحل ارتودنسي بزرگسالان است، با اين تفاوت كه ساخت الاينرهاي شفاف، در لابراتورهاي كشورهايي همچون كانادا، انجام مي‌شود.

 

دكتر ارتودنسي:

 

انتخاب يك دكتر ارتودنسي مجرب، همچون دكتر سعيد قريشي، مي‌تواند براي شما آسايشي را در طي مراحل ارتودنسي به همراه بياورد كه كمتر متخصص مي‌تواند آن را به شما بدهد.

 

دكتر ارتودنسي مجرب، به صورت معمول در كلينيك‌ها دندانپزشكي فعاليت مي‌كند و شما با يك بار مراجعه به كلينك، مي‌توانيد تمامي آنچه بايد را انجام دهيد.

 

دندانپزشك متخصص ارتودنسي:

 

ارتودنسي يكي از زيرشاخه‌هاي رشته دندانپزشكي است و با دندانپزشكي متفاوت است؛ به همين دليل در هنگام مراجعه به دندانپزشك براي ارتودنسي، توجه كنيد كه يك فرد ارتودنتيست، برگزينيد.

 

سخن پاياني:

در صورت داشتن هرگونه پرسش پيرامون «ارتودنسي»، «دكتر ارتودنسي»، «هزينه ارتودنسي» و «هزينه ارتودنسي» در كامنت‌ها، آن را با ما درميان بگذاريد. براي مطالعه بيشتر پيرامون ارتودنسي، مي‌توانيد به مقالات ارتودنسي دندان كودكان و مقالات ارتودنسي دندان، رجوع كنيد.

منبع

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.