گرفتن فال با حافظ از كجا شروع شد؟

اپليكيشن خدمات منزل خدمت از ما

گرفتن فال با حافظ از كجا شروع شد؟

۱۶ بازديد

فال حافظ يكي از محبوب ¬ترين و رايج¬ ترين فال ¬هايي است كه در ميان مردم رواج دارد. در تعريف فال بايد گفت كه تلاشي است براي پيشگويي آينده و گرفتن جوابي براي آنچه كه در دل و ذهن فرد وجود دارد.فال گرفتن با وسيله ¬هاي مختلفي انجام مي¬ گيرد و انواع و اقسام مختلف دارد: فال سنگ، فال ورق، فال آب، فال شمع، فال مهره (مهره هايي با جنس هاي مختلف)، فال چاي، فال قهوه و....چرا فال حافظ ميگيريم؟محبوبيت فال حافظ با شخصيت اين شاعر بزرگ ارتباط مستقيم دارد. حافظ علاوه بر اينكه تبحر بالايي در فوت و فن شاعري دارد، از مضامين بلند انساني، عرفاني و عاشقانه در شعر خود بهره جسته است. بسياري از افراد براي نيت فال حافظ، نيت عاشقانه خود را مدنظر قرار ميدهند و از حافظ انتظار دارند تا جواب آنها را در قالب شعر خود بدهد. ممكن است بسياري از افراد اعتقاد و علاقه اي به گرفتن فال نداشته باشند؛ اما تفال به ديوان حافظ به دليل جايگاه شخصيتي اين شاعر گرانقدر، چنان در فرهنگ ما عجين شده است كه حداقل در شب يلدا و موقع تحويل سال نو، اين افراد نيز از خواجه شيراز مي خواهند تا نويد سال بهتري را بدانها بدهد. ديوان حافظ شامل 500 غزل و تعدادي قصيده، مثنوي، رباعي و قطعه است.
 گرفتن فال حافظ از محبوبترين انواع استخاره است.
گرفتن فال حافظ از كجا شروع شد؟مشخص نيست كه براي نخستين بار چه كسي اقدام به استخاره با حافظ نمود. حتي داستان ها و رواياتي نيز در اين مورد وجود ندارد. با اينحال چيزي كه مشخص است، قرن هاست كه فارسي زبانان، حافظ را محرم اسرار خود دانسته و ميخواهند تا بوسيله فال حافظ ، جوابي براي آينده و يا نيت هاي خود بگيرند.چگونه فال حافظ بگيريم؟بسياري معتقدند براي گرفتن فال حافظ اصلي، يعني فالي كه منجر به نتيجه درست شود، بايد آداب فال گرفتن را نيز رعايت كرد. به بعضي از اين آداب و اعتقادات در زمان فال حافظ گرفتن اشاره مي كنيم:• توصيه ميشود كه نيت، خالص و پاك باشد.• از نيت كردن براي فال حافظ به صورت كلي پرهيز شود.• بهتر است تا با تمركز اين كار را انجام دهيد.• بعضي از افراد قبل از گرفتن فال حافظ، وضو گرفته و فاتحه و صلوات براي حافظ مي خوانند.• بسياري از افراد ترجيح مي دهند فال توسط شخصي كه از اشعار حافظ سررشته دارد، تعبير و تفسير شود.• بهتر است از نسخه فال حافظ اصلي استفاده كنيم؛ منظور، ديوان كامل حافظ است كه خلاصه نشده و اشعاري از آن حذف نگرديده باشد.مراحل گرفتن فال حافظچون هدف از تفأل به ديوان حافظ، روشن شدن مركزش آينده يا بخشي از آن بصورت كلي يا جزيي است، بنابراين نيت فال حافظ به عنوان اصلي ترين بخش آن درنظر گرفته ميشود.مرسوم است كه پيش از باز كردن كتاب، اين جمله گفته مي شود:«اي حافظ شيرازي، تو محرم هر رازيتو را به خدا و به شاخ نبات قسم؛ صلاح و مصلحت را نشان بده؛آرزوي مرا برآورده ساز.»چطور فال حافظ را باز كنيم؟رسم است كه كتاب فال حافظ را با دست راست باز شود و غزلي كه در صفحه راست قرار دارد، بعنوان فال خوانده مي شود. ممكن است كل غزل يا بخشي از آن و يا حتي يك غزل، به نيت شما اشاره داشته باشد. چنانچه پاسخ خود را در اين غزل نيافتيد، به سراغ شاهد فال حافظ برويد. غزل شاهد فال، غزلي است كه بعد از فال اصلي قرار دارد. ديوان حافظ با معني براي گرفتن فال در بازار وجود دارد.
چگونه فال حافظ را تفسير كنيم؟تعبير فال حافظ بسيار مهم است. زيرا چنانچه به مفاهيمي كه حافظ در شعر خود از آنها استفاده ميكند آشنايي نداشته باشيد، ممكن است به خطا رفته و فكر كنيد كه پاسخ خود را دريافت نكرده ايد. بنابراين بهتر است از شخصي كه از حافظ و تفسير اشعار او آگاهي دارد براي تعبير اشعار حافظ كمك بگيريد. نكته مهم اين است كه حال روحي شخصي كه فال ميگيرد در پاسخ حافظ و خوب يا بد آمدن فال تاثير دارد. بايد وضعيت دروني خود را نيز در هنگام تفسير فال حافظ مدنظر قرار دهيد. گرفتن فال حافظ به صورت آنلاينامروزه با رشد تكنولوژي و دسترسي افراد به تلفن هاي هوشمند و اينترنت، فال حافظ را نيز ميتوان به شكل آنلاين انجام داد. پس ديگر نگراني از نداشتن فال حافظ و كتاب اشعار او بي مورد است. براي گرفتن فال حافظ آنلاين مي توانيد به يكي از سايتهاي فال حافظ مراجعه كنيد و پس از نيت كردن، طبق روالي كه در سايت گفته شده به استخاره حافظ اقدام كنيد.همچنين اپليكيشن فال حافظ را نيز مي توانيد از پلتفرم هاي مخصوص، دانلود و نصب نماييد.  

 

 

 

 

 

https://is.gd/bErFaa

https://v.gd/oKmrqL

http://lnki.nl/wCou5

shorturl.at/eijuG

https://cutt.ly/Ohr7ajZ

https://bit.ly/3fjp1Tb

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.